dekoration til dåb

Om en måned skal Alvin døbes. Vi har i denne omgang kun inviteret familien, og alligevel bliver vi 50 mennesker. Sommetider ville det være rart med en noget mindre familie 😉 Nå, men vi har faktisk bare lejet sognehuset, og regner med at bestille mad fra ebuffet, som skulle være fint og billigt! Det er vi fan af herhjemme. Det har været en dyr sommer for os, sevom vi ikke har været på ferie udenlands! Nå, men vi skal derfor ikke stresse så meget med madlavning og rengøring. Derfor har jeg lidt lyst til at gå amok i pynt. På den lidt overdrevede måde. Det kunne være lidt sjovt, for der er efterhånden en masse børn i familien, som sikkert vil elske det. MEN jeg er jo på ingen måde den krea-gør-det-selv–mortype, så sidder pt. og lurer rundt på pinterest og tumblr. Vi har heldigvis en meget dygtig dekoratør i familien, som sikkert kan hjælpe lidt til. Hun er ret sej og dekorerer pt. inde hos Dansk Design Center. Så kan man egentlig godt få lidt præstationsangst ifht. dekoration til fest osv. Kender I det? Lidt ligesom at lave mad til en kok? Eller er det bare mig der er lidt fjollet her? 
– Sebrina

weekenden

Beklager billedspam! Vi havde endelig en weekend uden planer. Eller fredag aften var vi til grillhygge med fætrene, og så havde vi lørdag og søndag uden planer. Det var virkelig tiltrængt. Aya spurgte mange gange “hvem kommer?” “hvad skal vi?” osv.. Der har jo bare været knald på de sidste maaange weekender, så hun havde bestemt også godt af at komme ned i gear og kede sig lidt. Det havde vi allesammen. Det var en varm weekend, men vi fik klaret lidt praktisk i haven og indenfor og spist godt. Aya fik også leget med naboerne, og det er så dejligt at de alle kan hygge sig sammen. Så får forældrene også lige lidt ro for en stund 😉 Alvin, ja, han ville gerne sove i denne hede. 


Maven efter fødslen

 
Indlægget i går faldt i god jord – det er jeg glad for! Jeg skal nok få svaret på jeres spørgsmål senere i aften. I mellemtiden vil jeg gerne vise et (grænseoverskridende) billede af min mave henholdsvis 6 uger efter fødslen og nu 10 uger efter fødslen. Jeg har trænet den i ca 3-4 uger nu, og det går langsomt fremad. Det ligner måske at jeg havde større mavemuller på det første billede, men det er altså “løs hud”. Min mave er blevet mere fast og flad, og jeg ønsker at få mavemusklerne lidt mere markeret igen. Men jeg er allerede glad for min mave igen, og er meget taknemmelig over, at jeg er en af de heldige (og irriterende) som ikke skal arbejde så hårdt for at få den flade mave igen. 

motion igen efter graviditet og fødsel

Jeg er igang igen med det dér motion, og det føles godt! Det har jeg været i små tre uger nu, og for mig er motion ikke en pligt der skal overstås – det er frihed. Det har været en stor del af mit liv altid, så når graviditet og fødsel sætter et midlertidigt punktum, så er det en fantastisk følelse at hoppe i løbeskoene igen og få lidt ømme muskler 😉 Og det er altså også en kæmpe frihed at komme lidt væk hjemmefra uden barn. Jeg har dog denne gang ikke planer om et halvmarathon, da jeg vil få svært ved at holde min vægt ved lige. Jeg taber mig for meget af det, og selvom jeg spiser ret fedtholdigt, er det bare ikke nok. I stedet løber jeg kortere ture og styrketræner. Når jeg så engang ikke ammer længere overvejer jeg, at melde mig ind i den lokale løbeklub, da jeg er glad for at løbe. Men overvejer også noget holdtræning i fitnesscentret – men nu må vi se. Indtil videre nyder jeg at kunne træne tre gange om ugen á ca. 1 time. 
Og udover dét laver jeg knibeøvelser dagligt, og dét er jo nok den vigtigste form for træning efter en fødsel…! 

Til jer gravide eller postgravide derude synes jeg det er vigtigt at påpege, at 
– der er store individuelle forskelle på, hvornår man er klar til at starte på motion/træning efter en fødsel. Jeg selv har haft en ukompliceret fødsel, hvilket jo gør det noget nemmere at komme igang ret hurtigt igen.
– selvom det har været en ukompliceret fødsel, er det alligevel vigtigt at lade kroppen “restituere” efter en graviditet og fødsel inden du for går alvor igang. Jeg selv begyndte så småt 6 uger efter fødslen. Indtil da var det “kun” gåture der var min form for motion
-kniiiibe allerede lige efter fødslen. Jeg prøver selv at huske at knibe under amning. Det bliver dog ikke ved hver amning at jeg får det gjort/husket….
– hård træning/motion kan mindste mælkeproduktionen således at dit barn ikke får næring nok. Du har ikke kun brug for ekstra væske pga. træning men også fordi du ammer (hvis du gør det selvfølgelig). Så drik meget! Jeg bruger en halvliterflaske, og skal så tømme den fire gange. Derudover drikker jeg to store glas mælk dagligt. Hvis jeg træner – ja så drikker jeg endnu mere. Og i denne varme kommer der også mere væske indenbords.

Dette er ikke et “klap-mig-lige-på-skulderen”indlæg. Jeg træner fordi jeg kan lide det, og fordi det er livskvalitet for mig. Jeg spiser derudover meget varieret, og for tiden ekstra fedtholdigt, da jeg ikke vil tabe mig yderligere. Jeg tror også på, at det giver en god ammemælk. Jeg vælger at lave sådan et “motionsindlæg”, fordi vi på bloggen gerne vil belyse vores hverdag, og det er træning jo en stor del af. Vi er ikke ude på at blive en fitnessblog eller noget – der er jo nemlig også så mange gode her i blogland og på instagram, så det er der ingen grund til 😉 Men derfor er I mere end velkomne til at spørge ind til vores vaner, hvis det skulle være et behov.

– Sebrina

Older posts