Lige nu #4

lidt fra San Fransisco og om at være væk fra familien

san

Jeg var i San Francisco området for en uge siden med arbejdet, og heldigvis var det ikke fulde 5 dage med arbejde. Jeg nåede at lege turist i 24 timer inden vores fly gik hjem igen. Så en kollega og jeg tog hurtigt ind til San Francisco efter et par faglige dage med arbejdet, for at bevise at vi ligesom havde været i San Francisco. Vi kørte i godt 2 timer for lige præcist at nå til Golden Gate Bridge inden solen gik ned, og fik sammen med en masse andre turister skudt et par billeder lige på den anden side af broen. Men stadig fantastisk udsigt inde over San Francisco og ud til Alcatraz fængslet.

Derefter tog vi ind til byen og havde fået af vide at vi skulle gå ned i China Town. Tror jeg havde oversolgt det til mig selv, for det var en lidt flad fornemmelse da vi kom derind og alle butikker var igang med at blive lukket. Klokken var også allerede 21, men vi fandt en kinesisk restaurant, hvor alle de kinesiske familier spiste. Der blev seriøst skovlet mad ind på de store familieborde! Så gik det hjem til vores hotel, som lå klods op af togbanen forresten! Det rystede seriøst inde på hotelværelset når toget kørte forbi! Aldrig oplevet noget lignende og jeg overlevede lige ved at jeg havde ørepropper med hjemmefra. Godt forberedt 😉

Dagen efter skulle vi flyve om eftermiddagen hjem til DK, så vi havde lidt timer at slå ihjel som vi brugte til at tage ind til Fishermanns Wharf, som ligger i San Franciscos havneområde. Der er små madboder og store moler med restauranter og forlystelser, og fantastisk anderledes stemning.

Derudover vil jeg virkelig anbefale bare at komme til byen og opleve den fede stemning med de stejle gader, sporvogne og gamle busser som man finder overalt i gaderne. Det er en super charmerende by som jeg håber at jeg kan vise Sebrina og børnene en dag. Det er bare ikke helt det samme uden sin familie at dele det med. Når jeg er afsted på disse rejser, så går det maksimalt to dage før jeg savner de 3 derhjemme og egentligt bare glæder mig til at være hjemme hos dem igen.